فاران سنگ
خانه / سنگ مرمریت / انواع سنگ مرمریت در ایران | بازار فروش بهترین نمونه ها

انواع سنگ مرمریت در ایران | بازار فروش بهترین نمونه ها

سنگ مرمریت یا Marble نوعی سنگ دگرگونی است که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان و خریداران سنگ های ساختمانی قرار گرفته است. سنگ ﻣﺮﻣﺮﻳﺖ ﺑﺮ ﺣﺴﺐ میزان دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ ﺑﻪ ﺳﻪ گروه: ﭼﻴﻨﻲ (ﺑﺎﻓﺖ ﺗﻤﺎم ﺑﻠﻮرﻳﻦ، داﻧﻪ رﻳﺰ و ﻫﻢ اﻧﺪازه)، ﻛﺮﻳﺴﺘﺎل (ﺑﺎﻓﺖ ﺗﻤﺎم ﺑﻠﻮرﻳﻦ، داﻧﻪ درﺷﺖ و ﻫﻢ اﻧﺪازه) و اﺑﺮي (ﺣﺎوي خطوط ﻏﻴﺮ ﻣﻮازي از ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻛﺎﻧﻲﻫﺎي روﺷﻦ و ﺗﻴﺮه ) ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﺷﻮد.
نوع دیگری از انواع سنگ ساختمانی که ممکن است با سنگ های مرمریت اشتباه گرفته شود، انواع سنگ تراورتن است که ظاهری تقریبا مشابه با سنگ مرمریت دارد تنها به لحاظ ترکیب و بافت سنگ با هم تفاوت دارند. سنگ های مرمریت به دلیل داشتن محتوی کربنات بالاتر و جذب آب بیشتر و در نتیجه مقاومت کمتر، برای فضاهای داخلی ساختمان و نیز فضاهایی که کمتر در معرض رطوبت هستند مانند کف، دیوارهای داخلی و راه پله ها، مناسب هستند. بسته به درجه کیفی ( سوپر، ممتاز، درجه یک و یا دو ) قیمت انواع سنگ مرمریت در ایران متفاوت است.

انواع سنگ مرمریت در ایران | بازار فروش بهترین نمونه ها

بازار خرید و فروش سنگ های ساختمانی در تهران

بازار خرید و فروش سنگ های ساختمانی در تهرانایران یکی از غنی ترین و متنوع ترین منابع سنگ مرمریت را در اختیار دارد. میزان تولید سنگ مرمریت در سالهای اخیر بسیار نوسان داشته است و متناسب با نیاز بازار در انواع سنگ مرمریت دهبید اسپایدر بوده است؛ اما با وجود این نوسان، می توان بیان کرد که میزان تولید سنگ مرمریت روندی رو به رشد داشته است. سنگ صادراتی ایران با توجه به تنوع در رنگ و طرح می تواند یکی از مهم ترین صادرات های غیرنفتی بشمار آید. معادن سنگ دهبید یکی از مهم ترین معادن سنگ صادراتی ایران و شناخته شده ترین سنگ مرمریت در جهان است.

پر فروش ترین انواع سنگ مرمریت در کشور

پر فروش ترین انواع سنگ مرمریت در کشورایران دارای معادن مختلفی از سنگ های مرمریت است. یکی از پر طرفدارترین انواع سنگ مرمریت، سنگ مرمریت خوی و سنگ مرمریت کاشان است. این سنگ داراری مقاومت بالاتر و ساختاری فشرده تر است. به همین علت جزء سنگ های با درجه کیفی بالا طبقه بندی می شود. سنگ کاشمر نیز به دلیل رنگ سفید آن و همچنین خطوط و نقوش زیبای درون بطن آن است که موجب شده است مورد توجه بازار باشد. نوع دیگری که در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است سنگ مرمریت گلدن بلک است که در شهرهای محلات و کاشان و یزد تولید می شود. این سنگ به دلیل رنگ تیره و نقوش درخشان درون آن مورد توجه قرار گرفته است.

لیست قیمت سنگ مرمریت کارخانه های آباده

لیست قیمت سنگ مرمریت کارخانه های آبادهیکی دیگر از معادن سنگ، که به عنوان سنگ مرمریت کف مورد استفاده قرار می گیرد، سنگ آباده است. این سنگ از معادن ابرکوه در استان یزد استخراج می شود و  به دلیل رنگ روشن آن، در کف ساختمان، بدنه راه پله ها و پا گردها استفاده می شود. همچنین به دلیل قیمت مناسب و نسبتا ارزان آن است که مورد توجه قرار گرفته است. اما این را نیز باید در نظر داشت که قیمت روز سنگ مرمریت به بسیاری عوامل همچون درجه دگرگونی سنگ، میزان ناخالصی، کیفیت تولید، فرآیند تولید و … بستگی دارد.

تفاوت های سنگ مرمر و مرمریت و کاربرد های آن ها

تفاوت های سنگ مرمر و مرمریت و کاربرد های آن هانکته دیگری که باید به آن توجه کرد، تفاوت میان سنگ مرمریت و سنگ مرمر است. سنگ مرمر نیز نوعی سنگ دگرگونی است که تحت ﺗﺄﺛﻴﺮ ﻓﺸﺎر و ﺣﺮارت بیشتری دﮔﺮﮔﻮﻧﻲ یافته، در اﺛﺮ ﺗﺒﻠﻮر ﻣﺠﺪد، ﺑﺎﻓﺖ ﺑﻠﻮرﻳﻦ متفاوتی نسبت به سنگ مرمریت پیدا کرده است. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که سنگ مرمر بیشتر دگرگونی یافته است. سنگ مرمر درجه شفافیت بیشتری نسبت به مرمریت دارد که موجب شده ست چشم گیرتر باشد.
به دلیل تراکم بالاتر سنگ مرمر، این نوع سنگ را می توان به عنوان سنگ بهداشتی بکار برد. اما در کل عمده مصرف سنگ مرمر برای ساخت مصنوعات سنگی می باشد. البته در حجم کم، از این سنگ برای تزئینات ساختمان ها نیز استفاده می شود و به دلیل مقاومت کم در برابر رﻃﻮﺑﺖ ، آﻟﻮدﮔﻲ ﻫﻮا و ﮔﺎزﻫﺎي ﺳﻮﻟﻔﻮر توصیه می شود که در نمای ساختمان در شهرهای بزرگ با آلودگی هوای بالا بکار برده نشود.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
محمد مهدی محیطی
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09129441329
mobile icon شماره پشتیبان: 09032932500
telegram icon کانال تلگرام: faranstone@
email icon پست الکترونیکی: Faranstones@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید